شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رفع تداخلات اراضی، امنیت سرمایه‌گذاری و غذایی را تضمین می‌کند

G-__105.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/02/1403

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضایی است.

رضا افلاطونی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر ضمن بیان مطلب اظهارداشت: برنامه‌های توسعه ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد و زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران توسعه کشور تثبیت مالکیت است.

وی افزود: عرصه زمین، حدنگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد، رکن اول در تثبت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه وضعیت مالکیت اراضی دولت و مردم به صورت دقیق مشخص می‌شود، بعضی کارها را یکبار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

این مقام مسئول در مورد رکن دوم تثبت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره داشت و گفت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود؛ همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم درخصوص ایجاد شهرک‌های مولد را داشته باشند.

به گزارش کاج پرس به نقل از سازمان اموراراضی کشور، رئیس سازمان اموراراضی کشور خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند.

همچنین در پایان این نشست، با حضور رئیس سازمان اموراراضی کشور و سایر مسئولان استانی، به تعدادی از کشاورزان، اسناد تک برگی زمین کشاورزی اعطا شد.......... /....،.............. /................................. // کد 105 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .